Serra, Lily Collins'i ve Sayfasını Anlattı!

Yorum Yapın
Tekrar merhaba!

Mine Yağız ile yaptığımız röportajdan sonra arayı soğutmadan bir röportaj daha yapmak istedim. Başarılı web site sahipleri ile yapacağımız röportajlara Turkish Lilyians sayfası yöneticisi Serra ile devam ettik.Bu röportajdan sonra biraz "Nasıl Yapılır?" konularına girmek istiyorum.

Serra, 26 Temmuz 2012'den beri Lily Collins'in Türkçe sayfasını yönetiyor. Sitesini son dönemde fazla güncelleyemese de oldukça başarılı.

Youtube'da Türkçe altyazılı videolarla içeriğini güçlendirmiş. Ayrıca sosyal ağların birçoğunda sitenin hesabı var. Böylelikle ziyaretçilere kolay ulaşıyor.


- Merhaba Serra. Röportaj için beni kırmadığın için teşekkür ederim.Bize kendini tanıtabilir misin? Bu sayfa dışında hangi sayfa veya sitelerde çalıştın? 

+Merhaba! Ben Serra, 17 yaşındayım. Özel bir Sosyal Bilimler Lisesinde öğrenciyim. İstanbul / Avrupa yakasında yaşıyorum ve sayfalarla ilgilenmek dışında hobilerim arasında binicilik ve buz pateni var. Evdeyken genelde kitap okur, film ya da dizi izlerim. Bu sayfa dışında pek çok sayfada yer aldım fakat hala güncel olarak paylaşımlara devam ettiğim yalnızca @Blake Lively TR var. Onun dışındaki tüm sayfalarımı sildim ya da devrettim. Bir süre boyunca da Ölümcül Oyuncaklar Serisi'nin blogunda yazarlık yaptım.

- Lily Collins'i seçme nedenlerin nelerdir? Biyografisini incelediğimde çok yönlü bir Lily gördüm. Sebeplerden biri bu olabilir mi? 

 +Evet sebeplerinden biri de o aslında. Lily çok içten, azimli ve olgun biri. Kararlarını verirken çok mantıklı düşünüyor, fikirleri benimkilerle çok uyuşuyor, ortak noktalarımızın da fazla olduğunu düşünüyorum. Kendime çok yakın hissediyorum. Aynı zamanda çok sevimli biri, her olay karşısında pozitifliğini koruyor. Yıllardır Lily'i takip ediyorum ve bir kez olsun olaylara sert, yanlış bir şekilde yaklaştığını görmedim. Çocuk neşesine sahip fakat bir yaşlı kadar bilge benim gözümde. Sanırım seçme sebebim kısaca bu.

 - Lily Collins dışında hayranı olduğun ünlüler kimler? "Lily Collins sayfası açmasaydım şu ünlüye açardım" dediğin bir ünlü var mı? 

+Blake Lively'i de çok seviyorum ki ona 2011'de açtığım sayfa hala güncelliğini koruyor. Ve sanırım Turkish Lilyians olmasaydı Cara Delevingne'a sayfa açabilirdim. Enerjisi çok hoşuma gidiyor.

 - Sayfayı Temmuz 2012'de açmışsın.Sayfan 6 bin kişiyken kapatılmış. Neden kapatıldı?

 +Ölümcül Oyuncaklar'dan sonra Lily'in ünü artınca Facebook sayfasını güncelledi. Güncellediğinde de hayran sayfalarını kendi sayfasına ekletti. Bu yüzden bizim sayfamızda silindi ne yazık ki.

 - Sayfayı ve siteyi tek başına yönetiyorsun. Ayrıca YouTube'da çevirdiğin videolar var, ve bunları tek başına yapıyorsun. Zorlandığın oluyor mu? 

 +Aslında normalde olmuyordu. Ama son zamanlarda çok sıkışığım çok şükür ki Lily çok yoğun değil şu sıralar. Yine de tek başıma devam etmekte son derece kararlıyım çünkü önem verdiğim bir olayda biriyle / birileriyle iş birliği yaptığımda rahatlamaktan, neler yapıldığını dikkatli bir şekilde takip ettiğimden yoruluyorum. Yani arada zorlansam da şikayetçi değilim halimden.

turkish lilyians

 - Hosting hizmeti web siteler için çok önemli. Bazen aldığımız kötü hizmet siteyi geriye götürüyor. Sen de 
Hosting olarak Fanfusion kullanıyorsun. Fanfusion'un artıları ve eksileri neler? 

+Fanfushion reklam paramı vermiyor! Verdikleri hizmete karşı sitemde reklam veriyorlar. Gerçi fanfusion olmasa kendim tema hazırlatmak zorunda kalacaktım ve yine para ödeyecektim yani reklama verdiğim para temaya gidecekti, aynı şey olacaktı. Şikayetçi değilim yani. Daha çok temasının olmasını dilerdim sadece.


- İyi bir İngilizce,fan site yöneticileri için olmazsa olmazlardan.Çevirilerini incelediğimde başarılı olduğunu görüyorum. İngilizce bilgini nasıl geliştirdin,geliştirmek isteyenlere yol gösterebilir misin?

+Teşekkür ederim! Ben 5-6 yaşımdan beri İngilizce eğitimi alıyorum. Küçüklüğümde tiyatro gösterilerinde yer alırdım ve iyi olmasının nedeninin alt yapım olduğunu düşünüyorum ama üstüne eklediğim şeyler de gelişmesinde büyük etken tabii ki. İngilizce bilgimi yabancı dizi izleyerek, dinlediğim yabancı şarkıları, yazılı ve sözlü röportajları çevirirek, online deyimler & kelime sözlüklerini karıştırarak geliştirdim. En yakın arkadaşıma da yaptıklarımı yapmasını söylemiştim ve yapmaya başladıktan 3 ay sonra neredeyse beni bile geçti! En azından sevdiğiniz şarkıları çevirmeniz bile yardımcı olacaktır bence.

 - Seninle Fandestek hakkında konuştuğumda çok faydalı olacağını, birçok kişinin site yapımı için senden yardım istediğini söylemiştin. Hangi konularda yardım istemişlerdi? Site yapımının bilinmemesinin sebebi Facebook'ta sayfa kurma alışkanlığı mı?

 +Hosting nedir server nedir tarzındaki terimsel sorular ve temayı nasıl yaptığım, ne kadar ücret ödediğim, hosting şirketimin bana sundukları ve nasıl hosting sitelerine dahil olabilecekleri hakkında ki sorulardı daha çok. En başından itibaren aşama aşama yardım ettiğim bile oldu. Bu yüzden fan destek'in çok yararlı olduğunu düşünüyorum. Hayranlar daha çok yayılmak istiyor ama nasıl yapılır bilmiyor.

 - Son olarak fan site açmak isteyenler için ne tavsiyeler verebilirsin? Nelere dikkat etmeliler?

+ İngilizce çok önemli. İngilizce yetersiz olunca insanı bunaltıyor ve çeviriler yanlış olduğundan ünlü hakkında yanlış bilgi bile verilebilir. Ayrıca iyi şekilde araştırma yapabilmek. Bir sayfa düzensiz olduğunda ya da imlaya dikkat edilmediğinde de çok itici buluyorum. Ve bir de takip ettikleri kaynakların güvenirliğine dikkat edilmesi gerek. Onun dışında çok kasılmaması gerektiğini düşünüyorum.

 - Röportaj için çok teşekkür ederim. Başarıların umarım devam eder. 

+İyi çalışmalar! ^^ Rica ederim ve teşekkür ederim!

Turkish Lilyians sayfasının linklerine ulaşmak isterseniz:


0 yorum:

Yorum Gönder