Mine Yağız İle Dolu Dolu Bir Röportaj

Yorum Yapın

Merhabalar!
Bloga uzun bir süre ara verdikten sonra yeni yazılarla karşınızdayız. FanDestek'te planladığımız şeylerden biri de tecrübeli kişilerin ziyaretçilerimize vereceği tavsiyelerdi. Bunun için röportajlar yapmaya karar verdik. Bu röportajlardan ilki Mine Yağız ile oldu. Buradan tekrar Mine Yağız'a teşekkür ediyorum.


Mine Yağız; Youtube'da Türkçe altyazılı videolarıyla birçok takipçisi olan, birçok Facebook hayran sayfası yöneten, bu kategorideki önemli kişilerden. Ayrıca sosyal medyada da çok aktif. Flormar'ın kendisine sponsorluğu da bu şekilde elde etmiş. Onunla başarısı üzerine, neler yaptıkları üzerine konuştuk. Sizler için de bazı tavsiyeler aldık. İşte Mine Yağız röportajı:

-Merhaba Mine.Röportaj teklifimi kabul ettiğin için teşekkür ederim.Bize biraz kendinden bahseder misin?

+Merhabalar. Teklifiniz için ben teşekkür ederim. Ben Mine Yağız. Kocaeli'de doğdum büyüdüm ve hala burada yaşıyorum. Henüz buralardan uzaklaşmanın bir yolunu bulamadım. Dünyaya yemek yemek, gezmek ve konuşmak için geldiğime inanıyorum. Son 5 yıldır İnternet üzerinde aktif olarak bir şeyler paylaşıyor, sayfalar açıyor paylaşımlar yapıyor beni bu sebeple tanıyorsunuz.



-Çeviriler,siteler,sayfalar...İlk adımı ne zaman ve nasıl attın?


+2010  yılının başında videolara altyazı koymak geldi aklıma. Baktım artık izlediğim videoların her cümlesini anlıyorum elbette anlamadığım bir iki kelime çıkıyor ama çoğunu anlamaya başlamışım. Dedim bu insanların röportajlarını merak eden bir çok kişi var. Neden altyazı koyup onların da anlamasını sağlamayayım? Çünkü o ara facebook sayfalarında yalan haberler diz boyu gidiyordu. Ben de hayranlar sevdikleri ünlüleri kendi ağızlarından çıkanları anlayarak tanısın istedim.2010 yılının sonbaharında da ilk sayfam Emma Watson TR'i açtım.


-Youtube'da videolar çeviriyorsun ve birçok sayfa yönetiyorsun.Tek başına idare ettiğin sayfalar da var. Sence tek çalışmak mı iyi,yoksa ekip çalışması mı?

+Bir çok sayfayı tek başıma yönetiyorum. Sadece bazı çok büyük ve aktif kalmasını istediğim sayfalarda bana yardımcı olan bir kaç kişi var. Once Upon A Time'da Yağmur Karadağ, Watsonheads'de de Dilan (Nina Dobrev TR kurucusu). İyi mi kötü mü onu bilemem ama herkes için değişir sanırım ama ben tek çalışmayı daha çok seviyorum. Çevirilerime kimseyi karıştırmadım bu zamana kadar. Sayfalarımda ise tek olmayı seviyorum çünkü ne paylaştığımı ettiğimi ben biliyorum ve başkası karışınca kafam karışıyormuş gibi oluyor. Sosyal hayatta, iş hayatımda ekip çalışmasına çok yatkınım ama İnternet'te tek başıma olmayı seviyorum.


-Birçok kişi tarafından seviliyorsun ve sosyal medyadaki takipçilerin fazla.Bunu neye borçlusun?

+Sevmeyen bir çok kişi de var. Bunu kabul etmek gerek. Herkes bana bayılıyormuş gibi söylemeyelim. Çeviri ve sayfa işlerine sanırım biraz erken başladım. Ben başladığımda bu işleri yapan kimse yoktu. Özellikle TR altyazılı röportaj çevirilerinde. Herkes için tekti bu herkes bir anda takip etmeye başladı. Özellikle Harry Potter kitlesi bir anda geldi. Bir de ben bir iş yaptıktan sonra yaptım ettim havasına girip "çevirmen Mine Yağız"a bürünmedim. Kişisel profillerimde her zaman olduğum gibi devam ettim. Sanırım insanlar içten davranmamı ilginç buldu. Bu kadar takipçim olunca ulaşılamaz olurum sanmışlardı. Hala daha birine Twitter'da yanıt verdiğim zaman bile "cevap vermeni beklemiyordum çok teşekkür ederim" diyorlar. Neden böyle düşünüyorlarsa :)


-Hangi ünlülerin fanısın? İlk hangi ünlünün fanı oldun?

+ Öncelikle fan değil hayran :) Böyle küçük ayrıntılara takılırım. Ukalalık olarak algılamayalım ama Türkçe karşılıkları olduğu sürece kullanma taraftarıyım. İlk hayranı olduğum ünlü Avril Lavigne'di, lisedeyken. Bilgisayarımda binlerce fotoğrafı vardı. O zamanlar böyle internet siteleri, sayfaları da yoktu, zaten benim bilgisayarımda da internet yoktu, arkadaşlarım CD'ye atar getirirdi. İnternet'e girmeye başlayınca Harry Potter forumlarında zaman geçirmeye başladım. Zaten HP hayranlığım hep vardı, İnternet ile de bağım olunca sayfalara, sitelere merak sardım. Bir çok ünlü var hayranı olduğum. HP ekibi dışında; Kate Winslet, Julia Roberts,  Natalie Portman, Demi Lovato, Nina Dobrev, DiCaprio, Johnny Depp... Saymakla bitiremem sanırım.


-Açtığın siteler arasında Blogger da var, Wordpress de. Hangi sistemi önerirsin? Hangisi daha kullanışlı?

+Blogspot ilk açtığımdı. Başta en pratik o gelmişti ama Wordpress kendini çok geliştiriyor. Uygulamalar, temalar, widgetlar konusunda. Şuan Wordpress'ten daha memnunum. Yıllık 15-20 $ arası bir ücret ödeyip .com .net gibi bir uzantı alır domain de alırsanız yeni özellikler kazanabiliyorsunuz. Ücretsiz host için fanfusion.org'u öneririm.


-Birçok röportaj gerçekleştirmişsin.En başarılılarından biri de Switched at Birth dizisi oyuncularından D.W.Moffett ile skype üzerinden olmuş.Röportaj yapmak istediğin başka
kişiler var mı?

+Var. Bir sürü. Başka bir SAB oyuncusu ile daha yapmak isterim çünkü harika bir dizi, mükemmel insanlar, tanımanız bile gerekmiyor yakından internetten takip ederek görebiliyorsunuz. Şuan 6 oyuncu 1 de dizi yapımcısı bizi twitterdan takip ediyor, o kadar candanlar ki. Emma Watson tabii ki her zaman ilk röportaj yapmak istediğim kişi olacak.

-Fan site açmak isteyenlere tavsiyelerin nelerdir? Nelere dikkat etmeliler?

+Gerçekçi olmalılar. Bir ünlüyü sevmek sayfa açmak için yeterli değildir. Ben herkesten farklı ne yapabilirim? Nasıl bir kalite farkı koyabilirim? İnsanlar neden o ünlüye ait bir sürü sayfa varken bana gelmeli? Diye düşünmeleri gerek.  Çünkü şahsım adına konuşursak bir ünlü ile ilgili bir sürü sayfayı takip etmiyorum çünkü hepsi birbirinin kopyası gibi geliyor. Hatta bazen Emma Watson sayfası açıp destek isteyenler soruyorum "Hali hazırda güncel bir sayfa varken neden açtınız, zahmet ettiniz?" diye. Ukalalıktan değil. Ancak iki gün sonra beğeni gelmiyor diye üzülüp kapatacaklar. Benim önerim popüler sayfası olmayan alanlara yönelip farklı işler yapmaları.

-Hayallerinde neler var? Geleceğe dair projelerin var mı?

+Fotoğrafçılık ve seyahat üzerine bir projem var. Uzun zamandır aklımda ama şartlar oluşmamıştı. Websitemde röportaj ve yazılarıma devam edeceğim ama yüz yüze röportajlar konusunda bazı gelişmeler var. İş hayatımda koşturmaya devam ediyorum zaten. Sanırım İnternet işlerim hep ikinci plan olacak ama elimden geleni yapıyor aktifliği bırakmamaya çalışıyorum. Takipte kalanlar görecekler!

-Röportaj için çok teşekkür ederim.Röportaj ve tavsiyeler ziyaretçiler için çok faydalı olacak.

Ben zaman ayırdığınız için teşekkür ederim. Umarım faydalı olabilmişimdir. İyi çalışmalar! :)

Mine Yağız'a ulaşmak istiyorsanız aşağıda sosyal medyadaki hesapları mevcut. Çalışmalarına da web sitesinden ulaşabilirsiniz.

Facebook Sayfası - Youtube Hesabı - Twitter Hesabı - Kişisel Blogu

0 yorum:

Yorum Gönder