E-Dergi Nasıl Yapılır?

5 yorum



E-Dergi, günümüzde tercih edilen teknolojilerden. Özellikle mobil cihazlardaki internet kullanımının artmasıyla e-dergi yapımı arttı. Fan kategorisinde de online dergilerde bir kıpırdama var. Vampir Günlükleri Türkiye, VGTR Dergi'nin 2 sayısını yayınlandı. Facebook sayfalarından Photoshop Magazin ve Ünlülerin Twitter Fotoğrafları sayfaları da dergi çıkarmaya karar vermişler. Ben de bu ilgiyi gözlemleyerek, son dönemde araştırdığım konulardan biri olan e-dergi yapımı üzerine bildiklerimi sizinle paylaşmak istedim.

E-Dergi Nasıl Yapılır?


Derginin yapımı için çeşitli yöntemler mevcut. Bunlardan biri Photoshop. Photoshop'ta sayfaları oluşturduktan sonra derginizi yapabilirsiniz. Dergi yapımıyla özdeşleşen asıl Adobe programı ise Adobe InDesign. InDesign, dergi, takvim, kitap vs. yapımında çok önemli bir program. Piyasada yapılan birçok dergi bu programda tasarlanıyor. Indesign'da hazırlanan şablonları kullanarak, sadece resim ve yazıları değiştirerek dergiler tasarlayabilirsiniz. Şablon satılan siteler İngilizce ve fiyatlar dolar üzerinden. Yine de ben linki paylaşayım, inceleyebilirsiniz.


Indesign'ı öğrenmek isterseniz YouTube'da videoları araştırın, birçok kaynak var. Türkçe kaynak olarak da SanalKurs'un videolarını öneririm.

Başka bir yöntem ise Wordpress'e eklenti kurmak. Wordpress'te ücretli ve ücretsiz e-dergi yapabileceğiniz eklentiler var. Page Flip Gallery ise ücretsiz bir eklenti. Dergilerinizi Wordpress panelinden yerleştirebilirsiniz. Ekran görüntüsü şöyle:


E-Dergileri Hangi Siteye Yükleyebilirim?


Tasarımınızı yaptıktan sonraki aşama, yükleme aşaması. Yükleme esnasında tavsiye edebileceğim sitelerden biri issuu.com. İssuu'ya derginizi pdf formatına çevirdikten sonra yükleme yapabilirsiniz. 

Sürpriz: Teen Beats isimli bir şablon buldum ve çok beğendim. Şablon Indesign için. Ücretsiz ve 24 sayfa. Kullanmak isteyen olursa güle güle kullansın. İndirme linki için tıklayın



E-dergi konusuna kısaca değindim. Sizce fan kategorisinde e-dergiler yer edinebilir mi? Online dergi çıkarmayı düşünür müsünüz?
Yorumlarınızı bekliyorum.


5 yorum:

  1. Aslında güzel fikir ama çok boş zaman ve çok emek ister :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum ^^ E-dergi yapmak uzun süredir aklımda, denemek ve ilgiyi ölçmek istiyorum ama kısmet olmadı. Bence okuyucu bulmak da bir soru işareti, genele hitap eden bir dergi yapmak kolay değil. Belli kategorilere yönelmek lazım.

      Sil
    2. Bana gerçek anlamda dergi çıkarmam önerilmişti, hikaye falan da yazdığım için..Ama bu tür şeyler tek kişiden oluşacak kadar basit değil :) Çok kişi olunca da onları yönetmek kolay değil..Aslında denesem mi diye de düşünmüyor değilim :D

      Sil
    3. Hikaye konusunda iyiyseniz bence deneyin. Sağlam bir ekip kurarsanız bence başarılı olursunuz.

      Sil
    4. İlerleyen zamanlarda belki ..Aklımda bulunsun bu :)

      Sil