Hangi Blog Sistemini Tercih Etmeliyim?

2 yorum

     "Ne Yapacağınıza Karar Verin" isimli yazıda blog ve forum arasındaki seçimi doğru yapmanız üzerinde durmuştum. Diyelim ki, bloglar ve forumlar arasında seçimi tamamladınız ve kararınız blog yapmak oldu. Burada tekrar bir seçim gerekecek. Blogger mı, yoksa Wordpress mi? Gelin bunu beraber inceleyelim.

blogger mı wordpress mi


     Blogger'ın avantajları üzerinden başlamak istiyorum. Benim gözümde Blogger'ın en büyük avantajı  Hosting derdinin olmamasıdır. Hosting, kolay bir servis gibi gözükse de işlemleri zordur. Güvenilir bir firma bulmanız gerekir, kesintilerin uzun süreli olmaması gerekir. Yaşanan aksaklıklar ve hosting firmasının yavaşlığı sizi deli edebilir. Bu açıdan Blogger önemli bir avantaja sahip. Ayrıca arkasında Google desteği olan Blogger, web site yapanlar arasında Google'da daha kolay öne çıkmak için tercih edilmektedir. Bu noktada ben Wordpress ile Blogger arasında ayrım yapmak istemiyorum. Wordpress, arama motoruna dönük eklentileriyle bence Blogger'dan aşağı bir noktada değil. Fakat Google desteğini göz ardı etmemek lazım. Google reklamlarına daha kolay kabul görebilirsiniz, yayında kesinti yaşama ihtimaliniz çok azdır.

   Gelelim Blogger eksikliklerine. Temalarda büyük gelişmeler olmasına rağmen, halen Blogger temaları Wordpress temalarını yakalayamadı. Wordpress'te çok büyük sayıda tema var, tema yapan firmalar ve kişiler daha fazla. Blogger'da ise bu süreç tamamlanmadı. Ayrıca Wordpress'in çok geniş eklenti yelpazesine rağmen, Blogger eklenti konusunda yetersiz. Bu da Bloggerların zorlandığı noktalardan biri. Wordpress'te bu konuda çok rahat ediyorlar. Fakat belki de en büyük eksiklik, Google tarafından bir kısıtlamanın olması. Şöyle ki, sizi şikayet edenler olduğunda blogunuz bir anda kapatılabilir. Araştırma yaptığımda gördüm ki yabancı Bloggerlar, Wordpress'e geçiş nedeni olarak bunu öne sürmüşler.Benim yaşadığım böyle bir örnek yok, ama bundan çekinip blogunu Wordpress'e taşıyanların sayısı hiç de az değil.

   Wordpress'in avantajlarından yukarıda biraz bahsettim. Eklenti desteği, tema seçeneğinin çok olması gibi. Bunların dışında, uzmanlardan destek almak çok kolay. Wordpress, dünyada en çok tercih edilen İçerik Yönetim Sistemleri'nden biri. Çok kolay bir şekilde yardım alabilir, hataları çözebilirsiniz. Eksikliklerinden bahsedecek olursam, bunların başında hosting gelir. Hosting problemi Wordpress sistemiyle direkt bağlantılı olmamasına rağmen, seçeneğiniz hosting firmasının kalitesine bağlı olarak başınız ağrıyabilir.Bir diğer avantaj ise Arama Motoru Optimizasyonu(SEO) için daha kullanışlı olması. Eklentiler ve hazır sistemlerle arama motorunda daha avantajlı bir yere gelebilirsiniz.Blogger'da SEO ayarları yetersiz. Blogger'ın Google'da daha avantajlı olduğu söylense de geliştirme seçeneğinizin olmaması önemli bir eksiklik.

Blogger ve Wordpress arasındaki farkları kısaca özetlemeye çalıştım. Sizce hangi sistem daha kullanışlı ve tercih edilebilir? Yorumlarınızı bekliyorum.

2 yorum:

  1. Ben uzun süredir blogger kullanıyorum.Açıkçası rahatım blogger da.Ama sırf şu tema olayı yüzünden wordpresse geçmeyi düşünmüyor değilim ara ara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin temalar bloggerda halen yeterli degil.İlerleyen yillarda degisir diye dusunuyorum.

      Sil